Direktlänk till inlägg 12 september 2018

Jag ger upp

Av Per Tjärnström - 12 september 2018 22:38

Detta skrev jag till myndigheterna alldeles nyss.


Här har man suttit i 17 jävla års tid mellan stolarna, myndigheterna vill inte hjälpa mig,
det enda jag kan få är boendestöd, d.v.s konstgjord andning.
 
Söker man in på skola så får man bara höra att "du behöver inte gå i skola, du är förtidspensionär".
Nån rehabilitering, stöd, att ta itu med sitt liv, det är omöjligt, finns ingen som vill hjälpa mig.
 
 
Så jag får väl låsa in mig här hemma och acceptera att jag inte kommer få rätsida på mitt liv,
vågar inte prova om Umeås boendestöd kan fungera, blir nog bara mer problem och då ligger
man där totalt knäckt över att det inte fungerade den här gången heller.
 
 
Jag har iallafall tagit kontakt med radio om min situation,
får se vad det leder till.
 
 
Men eftersom ingen på kommunen vill ta ansvar för att det blir rätt för mig,
då har jag inget förtroende för att boendestödjarna ska klara av det heller.
 
Min ansökan om kontaktperson likaså, vet inte vad det blev med den........
 
Ingen pratar med mig, ingen kommunicerar med mig.
 
 
Så jag ger upp det här nu, orkar inte kämpa för att få min vardag att fungera.
Så jag får väl låsa in mig här hemma och ge upp.
 
 
Hade jag kunnat hade jag tagit livet av mig för längesen.
Ingen som bryr sig ändå.
 
 
Jag har bott i 4 olika kommuner och det blir fel än var jag flyttar,
inte ens min egen hemkommun ville hjälpa mig, dom stod bara och såg på
medans jag ville ta itu med mitt liv,samtidigt gick jag på frivårdssamtal också men
kommunen tyckte inte jag skulle få en ny chans, så jag får ge upp och acceptera att
mitt liv aldrig kommer ordna upp sig.
 
 
Myndigheterna är ju dum i huvudet ändå, Öviks kommun vet vad jag gått igenom men dom vill inte ta itu med problemen, så är det då man haft en lärare som går och gifter sig med en som är äldre än hennes egen far.
 
Och han som lurar in mig i särskolan - tycker allt är mitt fel......men det var han som vägrade ge mig en utbildning.
 
 
Min hyresvärd är arg på mig men det skiter kommunen fullständigt i, vägrar kommunicera.
Kanske dags att flytta igen, svartlista Umeå Kommun,
 
 
Gå och dränka sig nånstans så man slipper alla jävla idioter som vägrar ta hjälpa mig.
Om jag hade en familj.,.....hade läget varit ett annat.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per Tjärnström - 18 september 2018 22:51

Inte några bad news från familjen, men hon skulle skicka mina  möbler på soptippen eftersom dom ryms inte hos dom längre. Men jag får behålla mina 65+ flyttkartonger.   Man bara suckar då man har det som man har. Men myndigheterna kommer al...

Av Per Tjärnström - 18 september 2018 13:21

Det verkade vara syster yster men jag svarade inte, antingen hade hon some bad news från familjen eller så är var hon arg på mig för mina grejer som hon nu skickat på soptippen......Ja jag står ju utan nån hjälp att ta  itu med mitt liv så det ...

Av Per Tjärnström - 17 september 2018 18:59

Riksradion lova höra av sig, men jag prova ringa P4 Västerbotten också och berätta om mitt Moment 22, får se om dom hör av sig imorrn det lät som så iallafall.   Vore ju kul om ma fick chans att komma nånstans här i livet istället för att  ...

Av Per Tjärnström - 16 september 2018 10:00

Det var vad en präst sa till mig för 10-12 år sen, men eftersom inte ens han ville hantera konflikterna vi hade hamnat i får man väl säga att Sv Kyrkan är ett stort skämt också....60+ med massor av erfarenhet, står bara och ser på när församlin...

Av Per Tjärnström - 15 september 2018 17:36

Hur i hela Hvete tänker internettroll? Det är som dom går igång på ointressant information om andra personer, dom hänger ut folk och repeterar ointressant iformation om andra individer ständigt och återkommande. Sånna borde portas från sådana s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards