Alla inlägg den 14 september 2018

Av Per Tjärnström - 14 september 2018 17:01

Leva livet på landet, efter avslutad skola - en riktig skola, går man hem och hjälper till

på den egna familjegården, snickrar sitt eget lilla hus så man har sin egen boning och

sedan är man delaktig i allt från djurskötsel till så och skördearbete.


Ett ganska fritt arbete dock får man kanske räkna med lite mer än 8 timmars

arbete var dag, men det hade nog varit drömmen för mig.


På sidan om för att komma ut och träffa lite folk är man aktiv i kyrkan eller

föreningslivet, hjälper till med konfirmandläger och mycket andra praktiska

arbetsuppgifter som man är duktig på, behöver det en lastbil eller skåpbil för

att packa och transportera lägerprylar o.s.v då kanske man har dom resurserna

att utnyttja då behovet finns, men nått jag saknar som går hand i hand med

djur och jordbruk är ju scouting - jag skulle vilja bli scout!


Att vara dealaktig i nånting, slippa sitta hemma och känna att man lever i utanförskap.

Att vara med och känna sig behövd, att man utför ett viktigt arbete man verkligen gillar

och som man kan ägna all tid och energi åt, det är nog den drömmen jag har.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards